fredag 3 oktober 2008

Hösten är här..

3:e Oktober är det idag, visst är det så att hösten har kommit till Cambridge. Ute är det kallt, blåser och regnar lite till och från, har blivit alldeles för bortskämd med det obrittiska vädret som har varit hittills. Som tur var kom mina föräldrar på besök idag, de ska stanna över helgen, med mina vinteskor och varma kläder :). Hoppas kunna se lite mer av Cambridge turistmål den här helgen, vilket jag faktiskt inte har gjort hittills. Det finns så mycket att se här! Smygstartade nyss med att äta min allra första Fish'n'chips på en klassisk engelsk pub!

Riktigt lyckad kväll på Ballare igår, och det blev seeent i säng. Kvällen började med, som vanligt på torsdagar, "international night" med the gang. Igår var det spansk mat som gällde, och vi bjöds på klassisk tortilla con patatas, chorizo och gambas con ajo av Martha och Mario, mums :). 13 pers i ett kök som är gjort för 6, musik och glatt humör kan bara bära åt ett håll! Efter middagen var det dags för Ballare (torsdagens nattclub) och efter en vecka av att ha tagit det lilla lugna, var det superkul att gå ut igen, må jag si. Träffade de första norrmännen hittills också :D Blir alltid lika glad och nostalgisk när jag hör detta vackra språk!

Har fortfarande problem med internet här på Tripos, vilket ät fett irriterande! Igår när jag kom hem så var det typ hundrade gången som det inte fungerade, och som grädden på moset så lyckades jag låsa mig ute i jakten på nätverket. Då hade jag sån himla lust att ringa upp "Freedom digital" och skälla ut den stackars telefonisten i andra änden..men sedan kom jag att tänka på hur det är att stå bakom disken på Elkjöp och ångrade mig i sista stund. Det tjänar faktiskt inte mycket till att skälla på någon, för jag får inte internet snabbare iaf!

Nu ska jag möta päronen!

Kos dere!

2 kommentarer:

Madelen sa...

Haha, det är då bara du Moa som kan sansa dig själv och inse att det inte tjänar något till att skälla då man väl är uppe i varv.

Du är en härlig människa!
/Madde

Helena sa...

Hej min lilla plutt!

Vad kul att du äntligen har en blogg och att jag får ta del av alla smarrigheter! Londonfotona var rätt så heta, det är en underbar stad och jag avundas dig! :)

Vad händer i Helenisens liv? Förrutom en tråkig vattenskada i badrummet så var dagens lycka att jag fick tag på biljett till vår kravall (stor studentfest) och att jag nu har en jättefin overall som jag ska pimpa lite! Vi ska snart ha overallsinvigning och leka en massor med lekar (dessutom hörde jag rykten om att man under lekarna får dricka rätt mycket, hm, ja, alkoholhaltiga drycker.. ;) så vi är nu jättetaggade att inviga våra overaller på torsdag!! Skönt med ett sånt avbrott med tanke på allt plugg! Det är väl lite som händer här, nu tvättar jag och sen blir det spinning! Vet du att jag saknar Friskis jättemycket, tänk alla roliga medelpass! Saknar inte du dem?

Saknar dig min sköna! Ta hand om dig och ha sååå kul! Bamsekram :)