torsdag 16 oktober 2008

Halsont och prov- kan det bli bättre?

Hela veckan har i princip gått åt till att kurera min onda hals och min förkyldning..de tär verkligen hur tråkigt somhelst att vara sjuk! Som att det inte räckte med det, bestämde sig våra lärare för att flytta de "mock-exams" som vi skulle haft nästa vecka till denna vecka- utan förvarning! Eftersom jag låg däckad och överdoserad på citronvatten i tisdags, innebar detta att jag fick äran att göra 4 exams idag, istället för två. Yees! Det gick dock helt ok tror jag, hoppas jag. Har även fått erbjudande om att göra CPE (Cambridge proficiency) som är nivån över CAE som jag gör nu. Har inte bestämt mig än, men det lutar åt att jag ska göra det. Egentligen var det den kursen jag ville läsa, men det var för få som sökte till höstens kurs. Måste ta ett beslut imorgon, för examen ska betalas på fredag, så jag ska se vad jag fick för resultat på proven idag och vad lärarna säger. Om jag bestämmer mig för att göra den examen så blir det råplugg som gäller!

Har precis kommit hem från ytterliggare Caipiriniakväll med brasilianskorna. Mina Caipirinias blev faktiskt- efter mycket slit- rätt lyckade. Hade dock ingen aaning om hur mycket socker det är i, inte nyttig någonstans (förutom limen förstås). Det blev även lite sambaundervisning. Jag är såå avis på dem som kan dansa samba, det är sjukt svårt! Så snabbt som de rör sina fötter, är nog omöjligt för en annan stel skandinav.

Imorgon bär det av till London! Ska besöka Ellinor, Emma och Anna i deras nya lya och se mig om i London. The big event är förstås konserten med stort k som är på Fredag. OAAAASSIIS!OMG!

Men nu ska jag gå till sängs så jag inte blir sjuk igen!!:S

Cheers!:)

2 kommentarer:

Emelie ♥ sa...

Hoppas du får det sjukt kul i London gumman :-) Skriv massor om det i bloggen, och ta MASSA bilder! :-) PUSS!

Flisan sa...

Fyfan för er om ni faktiskt gick på Oasis ;D sjukt jävla avis!

Men CAE? Är inte den kursen man kunde läsa på IV?