lördag 11 oktober 2008

Grantchester!

Efter en sen kväll på, först den mer brittiska puben "The Regal", sedan Fez club, blev det lång sovmorgon idag, äntligen! Tycker verkligen att det är plågsamt att gå upp tidigt varje morgon numera. Blev nog lite bortskämd i Norge där jag oftast började jobba senare på dagen.
Vid tvåtiden åkte jag tillsammans med Marcella, Fleur, Camile och Julia på cykeltur till den lilla (!) byn Grantchester, som ligger ca 25 min by bike från Cambridge. Vi cyklade genom gröna parker i solskenet och till slut kom vi fram till en liten pub vid vägkanten. Vi frågade en man som satt utanför om hur vi kunde ta oss till centrum..han skrattade och sa "det här är centrum". Vi hade mog missuppfattat riktigt HUR litet det här stället var!:P Utbudet i den lilla byn var begänsat till ett besök till Grantchester Church..så vi åkte de 50 metrarna dit och gick in! En väldigt vacker kyrka, men en desto tråkigare kyrkogård. När vi kom in i kyrkan kom kyrkoherden fram till oss, han vänder sig till mig och frågar (helt seriöst!); "Are you italian??". Tror att det var mitt blonda hår och mina blonda ögon som fick honom att tro det hehe :P. Efter vi sett oss runt i kyrkan, åkte vi vidare till ett superhärligt café "The orchard", som bestod av en stor park i en skogsglänta med massa träd och många bord utplacerade i parken. Där satt vi länge med vår te och scones och solade oss. Ett riktigt smultronställe:).

Har haft lite setbacks angående Oasis-konserten, men nu verkar det vara ordnat. Nu ska vi bara få biljetterna i tid, så är allt box! yay! Blir nog London redan på torsdag. Gleder mig veldig:).

Nu ska jagta en kopp te, englelsman som man är!;)


Bilder:http://picasaweb.google.com/moaringdahl/cambridge#

Inga kommentarer: