torsdag 9 oktober 2008

OASIS???

Ett toppendygn har det varit, det här senaste dygnet :). Gårdagen avslutades med bio; "How to lose friends and alienate people"- ok vi kunde ha valt en bättre film, den kändes ganska poänglös, men hade sina ljusa stunder! Söt film :).

Skoldagen idag flöt på som vanligt. Det var ytterligare en dag med solsken! Så efter skolan åkte vi till torget, satte oss på ett Starbucks med världens godaste Chailatte (de flesta här vet faktiskt inte vad det är!) och pluggade i solskenet. Amazing! Det är en alldeles speciell känsla, att sitta i på en sån plats, med utsikt över marknaden och kings college!

MEN, nu till the big news, idag så sa Camile, en braziliansk tjej i min klass, att hon ska gå på oasis konserten nästa fredag. Hon skulle gå alldeles själv, för ingen hade velat följa med henne (varför övergår mitt förstånd!). Jag, som är ett STORT fan av Oasis, för er som inte visste det, blev hur glad som helst för att jag såg min chans att äntligen hittat någon som ville gå på konserten med mig! Det är sjuukt dyrt, men det här har jag drömt om länge, så jag har bestämt mig för att strunta i det :). Tanken på att jag kanske ska få höra Wonderwall live, gör mig tårögd haha! Beställde akkurat biljetten så sänd gärna en bön åt mig, att de ska hinna fram i tid..

Nu ska jag äta italienskt, lagat av Eugenio, och sedan Ballare,

Ha det gött!

1 kommentar:

Helena sa...

Alltså WOW vad mäktigt med Oasis! Jag vill också!! Ett hett tips är en artist som heter Melissan Horn (hon ser mer italiensk ut än vad du gör)! ;) Jättekul att läsa din blogg min söta Moa! :) Ta hand om dig, jag saknar dig!!! Kram