tisdag 7 oktober 2008

Mitt första besök!

Helgen med mina föräldrar var väldigt lyckad, tror att jag hann med att visa dem det mesta av Cambridge på tre dagar. Fizwilliam Museum, vilket var en riktig upplevelse! Det var arkitekturen och den lilla koppen från 600-talet som gjorde störst intryck på mig, men mycket annat sevärt också tex Picasso och Monet. Det är synd att jag kan så lite om konst, jag skulle vilja veta lika mycket som päronen! Anyway..Vi åt på en fiskrestaurang som serverade "gravadlax" (det stod på svenska i menyn) som tydligen är ett svenskt recept alltså! Där lärde jag mig något nytt om hemlandet:). Jag visade även min finfina skola (där Isaac Newton en gång studerade :P). Superduperhelg med andra ord, men jag har varit kulturell nog för det här året haha :P.

Vi kunde ju inte låta bli att besöka de fantastiska College som tex Kings Collage, St Johns och Clares collage mfl. Det är som att befinna sig i en film när man traskar runt i denna unika skolmiljö. Kan inte tänka mig en bättre plats att studera på, ni får själva dömma av bilderna!

Skolveckan har rullat på som vanligt, vi är nu inne i en "testvecka", så vi testar på alla fem delar av CAE-provet. Hittills har jag gjort två, listening och Use of English, med lysande resultat om jag får lov att vara lite självgod :P. Imorgon är det dags för writing...vi får se hur det går, men det svåraste med proven är nog att hålla en formell nivå och samtidigt begränsa sig, både till tiden och i det här fallet, antal ord!

Jag har fått tips av Anna Hansson om hur jag ska kunna visa mina bilder, som jag inte orkar ladda upp på bloggen eftersom det tar en evighet! Lösningen stavas PICASAWEB och det är där ni kan kolla in mina bilder from now on:)

http://picasaweb.google.com/moaringdahl/Cambridge#


Nu ska jag se på Lost med gänget- nästan som gamla tider!:)

Ha de!

Inga kommentarer: