fredag 24 oktober 2008

Halvtid!

Imorgon är det exakt 6 veckor sedan jag landade på Stansted airport, vilket innebär att jag har nåt halva tiden på min cambridgevistelse! innebär också att det bara är 6 veckor kvar till exams..AAA! Och jag som har anmält mig till CPE också, måste plugga ännu mer from now on.

Eftersom jag har gjort en blondinbella den här veckan, dvs tagit en paus från bloggen (dock inte av samma anledning, eftersom min blogg tro det eller ej inte är Sveriges mest lästa, och jag inte känner såå stor press från mina läsare :P), så blir det här inlägget rätt långt. Men ska försöka att få med det mesta ändå!:)

Det första jag vill säga är; WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWW! UNDERBARA OASIS!!Amazing! Jag och Camile stod längst fram (typ 5 m från Liam Gallagher!) bland galna britter som kastade öl..det klarade vi i ca 4 låtar, sedan backade vi bakåt lite, men vi hade fortfarande superbra platser:). Värt varenda pence..och jag fick såklart höra min wonderwall:D Iiiiiiiiiiii! Bilder finns på länken nedan, videorna är dock inte så lyckade..så var inte för kritiska! Resten av helgen spenderades med Carmen, Ellinor och Emma i deras superfina nya lya vid London Bridge! Såååå kul att se dem igen :D, har varit ifrån dem alltför länge! Vi ver bla på IKEA, och det var ju som att vara i Sverige igen! Vi åt köttbullar med sås, potatis och lingonsylt och en delicatoboll :). Dessutom fick jag med gifflar och kaviar hem till Cambridge. Ikea rules!!

I veckan har jag varit på både bio och musikal. Såg "Burn after reading" i tisdags..den var speciell.. och i onsdags var det dags att åka till London igen för att se Chicago! Den var inte alls som jag förväntade mig, men såklart väldigt bra! En väldigt modern och cool version. Jag, Annamieke, Camile och Marta hann även upptäcka Chinatown, och det var verkligen underbart. Inser nu hur lite jag har sett av den här staden! Det är omöjligt att bli uttråkad om man är i London.

Har fått lite synpunkter på att maninte kan kommentera om man inte har googlekonto..ärligt talat hade jag ingen aning om hur man ändrar det, men efter en stunds letande så lyckades jag. så nu ska det ara fritt fram att kommentera- för ALLA :) blir jätteglad omjag får lite hälsningar :).

Nu ska jag till "the regal och därefter "the place" - Cheers!

http://picasaweb.google.se/moaringdahl/Cambridge#

2 kommentarer:

Emelie ♥ sa...

Heeeeeej! Hur har du det gumman? :-) Du verkar ha det superbra! Vill också åka till England, och framförallt London! Hur är det i skolan? Shoppat mycket? ;-) När är det du kommer hem? Början av december? PUSSPUSS

Kaisa sa...

Åhh Gud vad kul att se Oasis! Jag blir riktigt avundsjuk. Själv använde jag ditt presentkort på Myrorna igår :=) jag köpte tyg för att sy fast det på min overall..vi får se hur det blir. Ha det nu så jättebra och plugga lugnt!
Pusspuss