måndag 29 september 2008

I love London!




Så, det har gått en hel veckan sedan jag skrev sist. Why? För att vi inte har haft något internet på residenset PÅ HELA HELGEN! Det är vid sådana tillfällen man inser hur begränsad och beroende man är! Pga av detta blir det ett ganska långt inlägg idag, med endel bilder också :).

Veckan gick i det stora hela bra. Jag har fått fina kommentarer på mina hemläxor :D. Jag kände mig lite krasslig i slutet av veckan så jag tog det lugnt på kvällarna medan resten var ute och festade. Som tur var var jag inte ensam om att vara sjuk. På fredagen var jag dock på banan igen och vi gick ut till Fez club tillsammans med alla holländare (de är syyykt många), ukrainskor, svenskar och spanjorskor. Det blev dock tidigt i säng eftersom vi skulle till London dagen därpå.

Sist jag var i London var jag typ 13, och jag kommer inte ihåg alltför mycket måste jag säga. Det var superkul att få se staden från ett mer vuxet perspektiv. Det känns som att jag fick lite mer överblick över denna fantastiska stad :). Dagen började med en guidad tur på buss genom staden. Vid tolv tiden blev vi avsläppta vid Buckingham Palace och fick "fri lek". Vi begav oss till Piccadilly Circus och gick Regent street upp till Oxford street. Med ett gigantiskt Topshop, leksaksvaruhuset Hamleys och ett urbilligt Primark på vägen, var det typ det vi hann på 5 h. Hann dock inhandla en cardigan från topshop i leopardmönster, en handväska för £3, solglasögon (ja, det behövs faktiskt i england..) för £1 och grå skinnhandskar £8 från Primark :). Vi skulle vara tillbaka på bussen kl 1700 och jag och Marcella, som stod i den 100 m långa kön på Primark. kom till bussen typ två minuter i fem. Då hade vi gått från Oxford street till Piccadilly i väldigt snabb london-takt:P. Det som slog mig var att det var så himla mycket människor-överallt! Det var liksom trångt på gatorna! Det var en ny upplevelse när man kommer direkt från lilla Larvik, där man blir förvånad om man ser mer än 20 pers påväg till jobbet haha.
Slutsatsen av London-visiten var iaf att man behöver mer än 7 h, att man ska ha med sig mycket pengar och att jag vill dit snaart igen! ( det tar ju knappt en timme från Cambridge).

Efter en lång dag var det skönt att komma tillbaka till lugna Cambridge. Efter lite middag och sömn gick jag, Martha och hennes vän från Barcelona, Anna, till "Ballare" och dansade till allt från Backstreet boys(!) till Wonderwall(!!!).

Igår, söndag, hade vi fortfarande inget internet, så vi åkte till city centre en sväng och sedan såg jag på "27 dresses" med Marcella och Fleur.

Och idag började tredje veckan! Efter skolan gick jag och svenska josefin till en telefonbutik, och jag köpte nytt engelskt nr; Talkmobile. Jag ringer för 4 p (ca 52 öre!) till Sverige, Usa, Australien mm och 15 p inom UK. Weehoo!

Tack för att ni orkade ta er igenom inlägget:)
Ha det bra!

Inga kommentarer: