måndag 22 september 2008

En till vecka!

Då var det måndag igen, och det var precis lika skönt att ha helg som jag kommer ihåg det från gymnasiet. Skolan gick dock mycket bättre idag och jag förstod all grammar som vi gick igenom :D. På lunchen cyklade vi till River Cam och köpte lite Subway som vi åt vid flodkanten i solskenet! När jag nu tittar ut genom förnstret inser jag att det antagligen var den sista solstrålen för det här året :P. Vill inte att det ska börja regna!! Aja, det går ju inte att ändra på direkt och jag får vara glad att det inte har varit en droppe regn under den här första veckan.

I går, söndag, åkte jag, Marcella, Annemieke, Martha och en ny tjej i min korridor; Nuria, till city centre för att kika i de VÄLDIGT fina affärena som finns i Cambridge, tex Topshop, Zara och H&M. Det blev lite dyrare än vad jag räknat med :P, men jag måste säga att jag har snålat rätt duktigt den här första veckan hehe. Och den här veckan ska jag snåla ännu mer eftersom vi planerar en tur till London på lördag :).

Ikväll blir det ut till coola clubben Soultree, så för att kunna slappna av har jag gjort alla mina läxor tills imorgon! Duktigt va?:)

Ha de!

2 kommentarer:

Madelen sa...

Åh vad roligt att hitta din blogg, nu ska jag följa din resa i England. Roligt att läsa dina inlägg! Saknar dig. Kram Madelen

Kaisa sa...

Hej!
Vad mysigt du verkar ha det, och tur med vädret, varje dag utan regn är en seger :). Hoppas du får det jättebra i London. Mitt tips är att ni åker till Convent Garden och går på gatorna runt omkring bla. Neals street som har massa skobutiker... Hoppas du får det fortsatt toppen!
Puss och kram, Kaisa som flyttar på riktigt imorgon :)