onsdag 5 november 2008

Halloween

Förra fredagen var det Halloween och min skola (Embassy) började fira redan på torsdag med halloweenparty på "Nucha", en club som ligger i köpcentret bredvid Tripos court ( där jag bor). Jag var häxa, det är inte så orginellt men billigt :P. Totala kostnaden för en häxhatt, kvasst och orangerandiga stumpbyxor blev £5. Blev väldigt positivt överaskad av att alla var så seriösa med att klä ut sig, sjukt kul att se faktiskt :).
På fredagen var det "Fancy dress party" på Soultree och det blev minst lika lyckat, även om jag lyckades slarvabort både min hatt och kvasst innan jag ens kom in på stället hehe , vilket innerbar att jag mest såg ut som att jag hade lite udda smak när det gäller tights, men whatever! Soultree är alltid lika bra:). Dessutom har jag nog aldrig pratat så mkt svenska på en kväll! Det kändes som att jag hörde svenska överallt, och det kändes så himla skönt att kunna prata sitt eget språk ned någon. Jag kände mig som att jag inte behövde tänka på vad jag sa hela tiden, orden bara kom:). Trots det är jag glad att det inte är så många svenskar här, det ksulle bara kännas jobbigt. Det finns tex en (enorm) grupp holländare som bara umgås med varandra, tycker bara att det skulle kännas som slöseri med pengar om jag umgicks med svenskar här. Som Camile sa; "Hade jag velat träffa brasilianare, hade jag stannat i Brasilien!". Mitt gäng är en salig blandnig av nationaliteter och det är super.

Resten av helgen passerade förbi ganska snabbt, och den nya veckan (V.8) började. Gjorde mitt första CPE listening-prov och fick 86% (A=80%), så det ser ju lovande ut. Samtidigt har jag kollat igenom lite reading-prov, och tycker att de är sjukt mycket svårare, så jag kommer antagligen behöva någon del tex listening som drar upp mitt snitt. Fick totalt 81% på CAE Mock-examen, så jag hoppas att jag kan hålla den nivån fram till examen.

Igår var jag på bio igen:) Såg nya James Bond-Quantum of Solace, och den var väl allt man kan förvänta sig av en bondfilm; Action, ingen dialog, coola bilar och frächa bondbrudar som blivit utvalda för deras utseende mer än för deras skådespelartalang hehe..MEN, det är ändå James Bond! Sevärd iaf!! Saknar Mads Mikkelsen som the bad guy dock. Nästa biobesök blir antagligen High School Musical 3, kommer nog inte ha så höga förväntningar på den kanske...:P. Har nog aldrig varit på bio så mkt som här, men de har så himla bra biografer här så det blir nog några fler gånger innan hemfärden:)

Lite bilder från Halloween:http://picasaweb.google.se/moaringdahl/Cambridge#!

Byebye!

4 kommentarer:

Kaisa sa...

Great minds think alike! Haha jag var också häxa, med orangastrumpbyxor haha.
Igår träffade jag och Helena Karin Bredin på universitetet, roligt va! Plus att hon var med på Tv dagen innan, Hon hälsade till dig :)
Puss

Helena sa...

Hej gullet! :)

Vad kul du verkar ha det! När jag läste i Miami så var det även en hel del holländare där, mina tre närmaste vänner kom liksom från Holland! :P Och ja, de är rätt duktiga på att umgås med varandra. Visst har de ett speciellt språk?

Annars, vad gäller layouten på min blogg så fick jag koden av Emme, så jag tycker definitivt att du ska ge dig på henne och fråga! Haha, eller kanske mig då? :P

Ha det så jättebra så ses vi ju om sisådär en månad! Kramar min sköna böna!

P.S. Ja, som Kaisa sa så såg vi Karin igår, det var jätteroligt! Jag hade ju inte sett eller träffat henne på 11 år... så det var komiskt! :P D.S.

Anonym sa...

Hej Mosan!
Har inte kunnat kommentera förut pga tekniska problem men det verkar fungera nu. Härligt att läsa om dina äventyr. Vi ser fram emot helgen i november i Cambridge och London. Vi lääääängtar!

Kram mamma, pappa, Rikard

Anonym sa...

Cambridge