torsdag 13 november 2008

Fler äventyr..:)

Hej hopp!!
Den senaste helgen var nog en av de mest händelserika sedan jag kom hit. På lördagen besökte jag och Annemieke Oxford och Windsor Castle. Det blev tidig uppstigning och vi lämnade Cambridge kl 0800 i en liten minibuss med 10 andra personer och vår egen guide, Matt. Det roliga med Matt är att första gången jag åkte hit till Cambridge, med buss från Stansted, satt jag bredvid en kille som hette Eddie. Han var från Cambridge och han berättade mycket om staden osv. Han gav mig även numret till sin vän, som drev ett resebolag här (Roots Travel). Det var inte förrän jag satt i den lilla minibussen som jag insåg att det vara Matt, vår guide som var den där vännen! hehe hur litet är Cambridge? Litet..
Turen var iaf över förväntan, och det var jättekul att se både Windsor (Castle), Kungafamiljens officiella hem, och Oxford, Englands äldsta universitetsstad. Vi lyckades faktiskt pricka in en dag som Drottningen var hemma, men vi såg henne inte tyvärr:P. I Oxford besökte vi bla världens största bibliotek; Bodleian Library, och Christ College, där många scener ur Harry Potter- filmerna har spelats in.
I söndags åkte jag till Camden, London, tillsammans med Marcella och Eugenio. Hade aldrig varit där förrut, men det är definitivt en av de coolaste platserna som jaghar varit i hela mitt liv! Helt underbart! Heaven on earth for vintage-älskare som jag :D. Mindes vad en väldigt speciell tjej på vårt hostel i Hollywood sa; Om du ska åka till England så ska du åka till Camden, resten är skit i princip! Nu kan jag förstå vad hon menade (även om jag INTE håller med om att resten är skit :P). Det blev lite shopping uträttat minsann, närmare bestämt några tröjor, en kavaj och två par superfina skor :D:

Igår, Onsdag, såg jag "Phantom of the opera" i London- och det var lätt den bästa musicalen jag har sett! Helt fantastisk, allt från musiken till dekoren var perfekt! Han även träffa Anna och Ellinor en snabbis innan föreställningen och det var lika underbart att se dem som alltid, även om det blev alltför kort tid!
Imorgon är det redan fredag..tiden går så snabbt så det är äckligt. Bara tre veckor kvar i skolan efter det..ojojoj! Det är dags att börja ta tag i framtiden, det gillar jag inte..hmmm. Nån som känner att de vet exakt vad jag ska göra, får gärna kontakta mig snarast! :P

Ha det bäst alla och glöm inte bilderna :)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra skor!!! säger pappa.
Vilka härliga höstbilder. Nu börjar nedräkningen tills vi kommer. Vi längtar.

kram
mamma, pappa, Rikard

Anonym sa...

Eftersom inte mormor kan blogga kommer en hälsning från Skåne.
Efter 60 år som rökare är hon äntligen rökfri!!! Hurra.
Hon skickar kramar i massor