torsdag 6 november 2008

Guy Fawkes day!

Igår, den 5 november, var det Guy Fawkes day här i England. Guy Fawkes day har firats här sedan år 1605, då ett gäng under ledning av Guido Fawkes, försökte spränga parlamentet i London. Deras plan avslöjades i tid tack vare en spion, parlamentet räddades och alla, inklusive Fawkes, avrättades. Det här firar britterna varje år genom fyrverkerier och stora brasor. Det är bland de största eventen här i Cambridge, och vi begav oss tillsammans med resten av Cambridges befolkning till "Midsommer common", ett stort fält, för att titta på fyrverkerier värda ca £20000(!!). Dagen till ära hade de även slagit upp ett stort tivoli, där det fanns jättemånga karuseller och lotterier osv, där vi tillbringade hela kvällen. Det är nog det gulligaste tivoli jag har varit på!:). Jätteroliga tävlingar och bra karuseller och framför allt- de bästa "tivolisnacksen" ever! Vad sägs om Marsmallows- och jordgubbsspett dränkta i världens godaste choklad!?OMG! Augustifesten skulle kunna lära sig något av britterna, kan jag säga :).
Efter tivolit cyklade vi till city centre och till the Regal, vårt stammisställe, som jag by the way fick reda på är en av Storbritaniens största pubar, där firade vi Annemiekes födelsedag.

Igår, när vi var ute och cyklade på kvällen, upptäckte jag hur liiite jag har sett av Cambridge! Det är nästa så jag skäms över jag har kunnat vara här så länge och inte sett hela staden än, så det ska det fasen bli ändring på!! Hittade både en rödakorsetaffär och en Billabong-affär! Vet att jag har sagt det förut, men den här staden slutar aldrigatt imponera :D

Måste bara berätta en sak till hihi! Vi har hittat ett nytt ställe att äta lunch på, det är ett paniniställe där man kan få panini med allt från tonfisk till brieost, jättebra ställe! Iaf, varje gång vi har varit där, har det hänt något med min panini, tex igår då dom glömde min panini i ugnen, så den var typ svart när den kom ut hehe! Grejen är att det ha gått så långt att de känner igen mig nu, och varje gång jag beställer något och ställer mig och väntar, så kollar alla som jobbar där på mig minst tio gånger, och sedan går de och kollar till min panini! Det är såå himla kul att se! Tack vare alla misstag de gör (jag förstår dem helt och hållet för stället är sjukt poppis) så har jag lyckats få rabatt på min panini, och igår fick jag även ett kexpaket, så de gör allt för att få en att komma tillbaka iaf hihi. Men det börjar ändå bli lite pinsamt nu.. :P

Nu ska jag PLUGGA!

Cheers

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mosan!
Idag har vi firat fars dag med att jaga - pappa kammade hem full pott - jag fick 3 rådjur på mig men tyvärr lekande barn!!!!!! bakom så det var bara att lägga ner bössan. Rikard är ledsen Hammarby förlorade mot IFK!!!!!
Roligt att friska upp minnet Guy Fawkes day.
Pussar och kramar mamma, pappa,Rikard