onsdag 26 november 2008

Familjen på besök!

Den här veckan har det varit många besök här :)

I torsdags kom mamma , pappa och Rikard och besökte mig. Kul att få visa dem Cambridge; På torsdagen gick vi på en mässa i otroliga Kings College Chapel och till the Regal och Aunties teashop! Fredagen ägnade vi åt en promenad genom Botanic Garden, en enorm trädgård i mitten av staden, och sedan vandrade vi upp till Grafton Centre,som är ett stort shoppingcentre. Hade aldrig varit på någon av de här ställena så det var jättekul att se! Därefter hittade vi en jättefin typisk engelsk pub, där vi åt RIKTIG fish´n´chips.
Senare på kvällen var det dags för min födelsedagsmiddag :) Min underbara familj hade gjort ett mini-surpriseparty i deras hotelrum när jag kom dit , med gilanger och champange! Såå gulligt och jag fick många fina presenter!!Tack! Efter detta gick vi till spanska "La tasca" där vi åt tapas och paella :D. Bara att vara där inne fick mig att vilja åka till Spanien och uppleva det for real! Har aldrig varit så mätt i mitt liv haha!
Lördag, och det var dags för London! Redan kl 8 åkte vi och det blev en lång dag i stressiga London, bla Oxford street, Hyde park och Harrods! På kvällen blev det en franskinspirerad middag på the Rouge och en väldigt väldigt underhållande taxiresa hem!!:D Saknar min fina familj nu, men det är bara en månad kvar så är jag hemma och äter mammas julmat! Hihi

Precis när familjen åkte, kom äntligen två av mina londonpolers och hälsade på; Anna och Emma! Det var så himla kul att det ville koma och se hur jag har det och tror att de tyckte att det var en fin stad :). Vi gick ut på Soultree, vääldigt lyckad kväll, och dagen efter sov vi ut ( tre i en 70-säng hehe men vii är ju vana sen Asien :P) och gick sedan till the Regal och testade våra vingar på den engelska maten och avslutade med en brownie och varm choklad. Efter det guidade jag dem runt i Cambridge city centre och universitetsområdena.

här är lite bilder:
http://picasaweb.google.se/moaringdahl/FamiljenPBesK#

ha de!

Inga kommentarer: