måndag 8 december 2008

Då var skolan slut!=S

Det här har varit en låång vecka. Sista veckan på kursen och i skolan märktes det på alla att examen närmade sig. Det blev mycket repetition och även ett fint adjö på huvudskolan Embassy där vi elever tackade lärarna och fick motta våra certifikat för kursen + omdömen. Kändes dock inte som att man kunde ta något farväl det på allvar riktigt, eftersom man visste att man har fortfarande proven kvar.
På lördagsmorgonen var det dags för speaking- delen i både CAE (Advanced) och CPE( proficiency) för min del. CPE, som är den svårare delen, var först ut kl 09.51 och det gick nog hyfsat tror jag. Hoppas på att få ett C men mer än det vågar jag nog inte tro eftersom jag inte har läst själva förberedelsekursen som jag gjort med CAE. Efter det första provet åkte jag men Marcella, Fleur och Camile till Cafe Costa och tog en avslappnande "Chocolate cookie late"- mmm! Efter ett tag dök Julia och hennes syster upp och även Carolina med familjen, så plötsligt var jag omringad av Brasilianare:). Klockan blev 1430 och det var dags för min nästa exam-intervju. Den gick betydligt bättre så det var en lättnad! Nu är de tbara de skriftliga delarna kvar på onsdag;CAE och på torsdag;CPE. Det komme rvara otroligt jobbigt för mig, men ska försöka göra mitt bästa och kommer vara såå lättad på torsdag em när det äntligen är över.

Det värsta med att exams är över, är ju att det också innebär att hela Cambridge-tiden är över, vilket är fruktansvärt att tänka på:(. Kommer sakna den här staden något enormt. Som tur är behöver jag inte säga hej då till så många den här veckan eftersom vi är ett stort gäng som drar vidare till Amsterdam. Men de som inte kommer med dit kan jag inte ens tänka på..Fredag, som blir min sista dag i Cambridge, kommer vara en kaotisk dag minsann! Fick lite smakprov på det hela idag eftersom det är sista dagen för Julia, Marina och Carolina. Gråtkalas är en understatement! Som tur är ser jag två av dem i Holland igen.

Kvällen avslutades med brasiliansk mat och världens godaste dessert från samma land :) Har samlat ihop lite recept här under vistelsen! Har förresten tvingat alla att prova djungelvrål, och det visar sig att det typ bara är svenskar som gillar salt godis hihi:P De flesta hatar det verkligen och kan inte ens ha det i munnen i fem sekunder! Weird!

Nu ska jag gå i ide och plugga i två dygn, wish me good luck!

Bildern aär från min födelsedag coh lite uppdateringar i de gamla albumen :)
http://picasaweb.google.se/moaringdahl/MyBirthday#
http://picasaweb.google.se/moaringdahl/BlandatFrNLondonOchCambridge#
http://picasaweb.google.se/moaringdahl/Cambridge#

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mosan!
Här kommer lite hälsningar från hemmet. Vi ser fram emot att du kommer hem ett litet varv innan nästa äventyr?!!
Med tanke på separationsångesten säg inte adjö utan på återseende. Inbjudan till nästa sommar är skickad till dem.
Kramisar Mamma, pappa, Rikard

Helena sa...

Hej sötnos!

Jag förstår precis hur du känner inför att säga hejdå, men om man vill så kommer man träffar igen och igen! Allting har en mening! :) Vi ses snart och då får vi planera ihop ett riktigt supernyår tillsammans! Jag har lite idéer.

Ta hand om dig och ha det riktigt kul i Amsterdam!! :)

Du är saknad!! Kram /Helena