lördag 20 december 2008

Sista inlägget- Tack Cambridge!

I alla fall för den här resan! Det känns överallt i kroppen, på olika sätt..väldigt förvirrande! Sitter nu i Norrköping i mitt hem, hade "glöggmingel" med släkt och vänner som ville välkomna mig hem igår och snart ska jag ner i julstressen på stan för första gången- sjuukt! Anlände till Skavsta igår, fredag, kl 1730 och där möttes jag av mina föräldrar och min bror som stod med tomteluvor och svenska flaggor ( jag är inte ett dugg förvånad :P). Det som var något förvånade var dock att bredvid dem stod Robyn (jaa, hon som sjunger!), och väntade. Hoppades på att det var mig hon väntade på, men ikke haha. Chansen är iaf ganska stor att hon kommer komma ihåg min familj som tre tomtar på skavsta flygplats hahaha! Vet inte hur vi Ringdahlare lyckas ibland alltså...:P

Anyway, sista dagarna i Cambridge var som en bergochdalbana. ena stunden var vi ute på The regal för sista gången och andra stunden skulle alla åka hem. HEM! till sina egna länder. långt bort från mig och Sverige. Det var jobbigt, men som tur var visste jag att vi skulle ses igen snart så det underlättade. Vi planerar nämligen en reunion i London i januari! Jag hade ju även en vecka i Amsterdam att se fram emot innan jag åkte hem till svedala igen:). Men allra först blev det ett besök hos Anna, Ellinor och Emma i London. Fick se deras arbetsplats (superfina Westfield- som är det största klädvaruhuset i Europa- och det kändes!) och träffa några av deras arbetskamrater. Och nej, det blev ingen Coldplaykonsert eftersom det där "#%#/"¤&" företaget inte var så seriösa som jag trodde..

På söndag natt åkte jag till Luton airport där Camile väntade på mig och tillsammans flög vi till Amsterdam. Där väntade tre härliga dagar i den holländska huvudstaden med bland annat van Gogh museeum, sexmuseum, red light district, coffeshops, waffles, strössel till frukost och utgång :). Slutsatsen är att Amsterdam är den skummaste staden ever, den är verkligen unik!Besökte även många av mina holländska vänners hem och det var jättekul att se hur de bodde i sitt "normala" liv. På Torsdagen åkte vi vidare till Arnhem i södra Holland där Marcella bor. Där stannade vi till fredagen, som var den dagen som jag skulle åka hem. En vecka går snabbt när man har roligt! :)

Samtidigt som att jag är väldgt glad att vara hemma och träffa alla igen, så är det skitjobbigt att sakna allt och alla så här mycket. Under de här månaderna har jag träffat så många underbara människor och upplevt så mycket. Hela resan i Cambridge blev så mycket mer än jag vågade hoppas på när jag åkte. Att åka dit är lätt det bästa jag gjort hela mitt liv och därför känns det nu tungt att jag måste gå vidare och koncentrera mig på nästa äventyr. Samtidigt är jag såå tacksam för alla minnen som jag har från Cambridge-tiden! Över julen ska jag nu ta ett litet break och bara njuta av allt svenskt:) och det som händer sen, ja, det tänker jag ta itu med sen!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR FOLKENS!!

CAMBRIDGE ROCKS!

Cheers
xxx Moa

2 kommentarer:

Emma sa...

Välkommen hem gumman :) Vi ses antingen på nyår eller lite efteråt! Kramar

Emelie sa...

Vet, usch. Det är inget vidare att ha gips :-( Hur går det i skolan?? Har du börjat än??? :-)

Puss & Kram